Dechberoucí show kouzelníka Tomasiana, finalisty TV show Česko Slovensko má talent a držitele mnoha cen za mikromagii. Letošní hlavní téma kongresu OBALKO je Obalová magie. Než se pustíme do celodenní prohlídky kouzelných obalů, uvedeme vás do magické nálady. Zažijete show, která vám otevře mysl a ukáže, že v obalovém světě není nic nemožné.
Paul Jenkins je výkonný ředitel společnosti ThePackHub, přední poradenské společnosti v oblasti inovací obalu, která je proslulá svými odbornými znalostmi a zkušenostmi z oboru. Na kongresu OBALKO vezme účastníky na informativní „procházku“ po nejnovějších inovacích v oblasti balení z celého světa. Zjistíme, které značky a maloobchodníci stojí v čele kreativních řešení v packagingu a ponoříme se do aktuálních globálních trendů. Přednášející také zdůrazní, jak udržitelnost pohání tyto inovace a jak se stává ústředním bodem každého nového vývoje v odvětví. Zvláštní pozornost bude věnována tomu, jak technologie mění trh s obaly a jak úspěšně implementovat nové obalové strategie. Účastníci tak získají cenné poznatky o budoucnosti balení a objeví, jak mohou tyto inovace pozitivně ovlivnit jejich podnikání a pomoci dosáhnout udržitelných cílů.
Dobrý obal podporuje zisk. Špatný naopak znehodnocuje finální výsledek. Podle Ipsos R&D rozdíl mezi dobrým a špatným obalem může ovlivnit prodejní potenciál až o 70 %. Co od obalu očekává spotřebitel? A jak vnímá aktuální trendy v obalovém průmyslu – nové materiály, inkluzivní design, smart packaging? A co udržitelnost obalů? Je pro spotřebitele zbytečností, nebo hodnotou, za kterou je dokonce ochoten připlatit? Data z exkluzivního výzkumu pro kongres OBALKO představí Miroslav Paška, account director výzkumné agentury Ipsos.
Představte si obal, který nejen upoutá pozornost, ale vyvolá nefalšovaný wow efekt! Jak může jeho design proměnit běžný produkt v neodolatelný klenot na pultech a regálech? Jak úspěšné značky dokážou přetavit dojem z obalu v emoci a touhu zakoupit si produkt? Je důležitější obal samotný, marketingová kampaň, která s ním pracuje, nebo kontext celé komunikace a vystižení nálad a očekávání spotřebitelů? Nechte se svést k diskusi o nejnovějších trendech a inovacích, které mění pravidla hry v packagingu. Odborníci v dopolední panelové diskusi poodhalí, jak vytvořit atraktivní a efektivní obal, který zvýší hodnotu vašeho produktu, posílí jeho tržní pozici a vytvoří konkurenční výhodu.
Každá inovace je tak trochu magie. Z šedi každodennosti vytryskne nápad, který může být zásadní nebo dokonce přelomový. Inovativnost je třeba hýčkat – ve společnosti jako celku, ve firmách, ve školách, a nakonec i ve své hlavě. Součástí této péče je vystavovat se nápadům a inspiraci od ostatních. Na letošním kongresu OBALKO bude námětů plný kouzelnický klobouk. Přineseme vám 10 případových studií a inovací, které ukážou, že se počítají malá, střední i ta největší zlepšení. A že obaláři jsou v podstatě velmistři kouzelnického umění – umění posouvat každý obal o kousek, a někdy i pořádný kus, dopředu.
Představte si svět, kde si v obchodě můžete pomocí rozšířené reality podrobně prohlédnout zabalený produkt, poznat, co umí, a jak vypadá. Představte si, že už v obchodě můžete zjistit, jak by vám slušely šaty, aniž byste je museli zkoušet. Nebo že si můžete přes mobilní telefon prohlédnout, jak funguje stavebnice, kterou plánujete koupit dětem. Myslíte, že takový svět je nedostižný? V Albi si to nemysleli. „Chceme, aby zákazník přesně věděl, co kupuje,“ znělo z firmy. Společnost THIMM vytvořila pro AlbiLab modulární obal, který lze snadno přizpůsobit různým potřebám. Obsahuje interaktivní prvky, jako jsou QR kódy a rozšířená realita, které poskytují okamžitý přístup k informacím o produktu. Obal tak spojuje praktičnost, udržitelnost a hravost.
Společnosti Rozvoněno, Avery Dennison a Colognia Press představí případovou studii, která odhalí kouzlo lehce smývatelné samolepicí etikety. Vybrala si ji rodinná firma Rozvoněno, která se zabývá výrobou svíček a bytových vůní a jejíž produkty jsou vyráběny v souladu s přírodou. Vstupní materiál zpracovává a etikety pro Rozvoněno vyrábí tiskárna samolepicích štítků, společnost Colognia Press. Pro výrobu řemeslných svíček z kokosového a sójového vosku si v Rozvoněnu vybrali použitou lahev od vína. Na takto vzniklý obal aplikují etiketu z materiálu Fasson rCrush Barley, obsahujícího 40 % recyklátu a 15 % odpadu z ječmenných plev, s wash-off lepidlem od společnosti Avery Dennison. Lepidlo umožňuje odmytí etikety bez použití chemie v běžných domácích podmínkách, a to pouze vodou o teplotě 21 °C a více. Odstranění etikety je snadné pro spotřebitele a zároveň šetrné k životnímu prostředí. Obal pak může být znovu použit pro další nápady.
Poznejte inspirativní příběh mikrozeleninového startupu Speed Tray společnosti Little Luko, který díky na míru navrženým ekologickým a efektivním obalům od společnosti Smurfit Westrock dosáhl dalšího růstu. Tento úspěch spočívá nejen v inovacích, které vedly ke snížení ekologické stopy, ale také ve zvýšení efektivity výroby a distribuce. Díky tomu se firmě podařilo proniknout do velkých maloobchodních řetězců, zdvojnásobit své prodeje a upevnit si pozici na trhu. Příběh ukazuje, jak důležitou roli hrají obaly v růstu moderních startupů.
Případová studie představí novou balicí linku, která přináší technologii pro balení krmiva pro domácí mazlíčky. Linka zahrnuje dva VFFS bagmakery: S250 a S650. Stroj S250 je navržen pro výrobu menších sáčků, které jsou následně baleny do sekundárního balení, zatímco S650 se specializuje na větší pytle, které se rovnou ukládají na palety. Důraz je kladen na udržitelnost, a proto jsou používány monomateriály pro primární balení. Pro zajištění plynulého procesu balení je linka vybavena automatickým erektorem kartonáže a lepičkou. Součástí je paletizační jednotka, která bez nutnosti úprav efektivně manipuluje se sekundárními obaly i velkými pytli.
Společnost Edgewell chce při balení svých jednorázových holítek, které jsou tvarem velmi neforemné, dbát na udržitelnost, snižovat použití plastových komponent a zároveň obalem upoutat spotřebitele v obchodech. Tuto výzvu zvládl Edgewell vyřešit ve spolupráci s tiskárnou OTK printing & packaging a výrobcem svařitelného papíru, společností Koehler. Výsledkem je udržitelný a poutavý obal na bázi materiálu Koehler NexPlus Seal Pure, do kterého lze zabalit různá holítka a jejich konfigurace. Balení úspěšně prošlo kvalitativními testy, jako jsou např. drop testy, environmentální zkoušky či přepravní testy. Jak vznikala myšlenka, návrh a výroba tohoto obalu a zda je papír tou nejlepší volbou, odprezentují Jan Vorlíček, packaging manager společnosti Edgewell, a Michal Uher, generální ředitel OTK printing & packaging.
Společnost Mondi Bupak navrhla a vyrobila pro svého dlouholetého zákazníka, Pivovar Nymburk, ve spolupráci s firmou Kaufland sekundární obal na plechovky piva značky Bruncvík ve HQ flexotisku. Bruncvík je vlastní značkou řetězce Kaufland, jehož dodavatelem je Pivovar Nymburk. V Mondi Bupak bylo kýženého výsledku dosaženo díky přímé spolupráci se zadavatelem tisku, společností Kaufland. V minulosti se lepenkové boxy pro Bruncvík vyráběly ve více tiskových mutacích, nyní ale došlo k unifikaci pouze na jeden typ pro všechny druhy piva, nicméně design zůstal velmi náročný. Za největší přínos lze považovat velmi vysokou kvalitu tisku (plně srovnatelnou s offsetem) a také design boxu, který v regálech upoutá pozornost zákazníků. Požadovaného výsledku bylo nakonec docíleno redukcí CMYK na MY a použitím tří přímých barev a laku.
Magnesia má po 11 letech novou vizuální identitou. Redesign klade důraz na symbol lva, který je se značkou spojen od jejího vzniku. Symbol dostává výraznější a modernější podobu, která vystihuje současné designové trendy. Logo podtrhuje „lví sílu“ hořčíku a přináší do vizuální identity značky prvky minimalismu, metalických barev a sofistikovanějšího provedení. Inovace více odlišuje produkty podle stupně perlivosti. Redesign, vytvořený agenturou FutureBrand, chce posílit image Magnesie jako prémiové značky. Logo obsahuje velké písmeno M zakomponované do lví hřívy. Vizuální identita je součástí širší marketingové strategie, která zahrnuje tradiční média, digitální platformy, PR aktivity, spolupráci s influencery a televizní reklamu s využitím product placementu.
Společnost ROBE Lighting vyrábí a exportuje světla a reflektory, které osvětlují koncerty, kina a divadla po celém světě. Jejich produkty se objevují na největších akcích. Společnost ROBE zadala úkol vytvořit obal pro zasílání světel, který by nahradil plastové a polystyrenové výplně ekologickou alternativou a zároveň spolehlivě chránil světla v hodnotě desítek až stovek tisíc korun před poškozením. Tento úkol byl náročný kvůli širokému spektru typů světel a jejich variant, nízkým objemům produkce, což omezovalo možnosti využití velkosériových technologií, a nutnosti snadné přizpůsobitelnosti v případě změny tvaru světla. Výsledný produkt musel také přinést úspory v logistice a skladování. Vývoj nebyl jednoduchý, ale nakonec se podařilo vytvořit fixační řešení, které překonalo původní varianty, je ekologické a všechny jeho části nesou certifikaci FSC. To vše bylo dosaženo díky využití digitálních technologií včetně tisku.
Jakým způsobem už dnes můžete mít obaly budoucnosti? Jak splnit nové a chystané legislativní požadavky? Lze již v současnosti používat obaly, které splňují budoucí standardy udržitelnosti a vycházejí vstříc nárokům cirkulární ekonomiky? Co budou materiály budoucnosti, které už nyní můžete využít v nakupovaných obalech? Které technologie budou balit produkty a proč je dobré již teď uvažovat o investicích do moderních obalových řešení? Kdo nebo co bude určovat trendy a profilovat pohled na obaly ze strany spotřebitelů? I těmto tématům se bude věnovat odpolední panelová diskuze na kongresu OBALKO.
Slavnostní vyhlášení oceněných exponátů a předání trofejí a certifikátů. V hlavní části Galavečera budou odtajněni a vyhlášeni i držitelé zlaté, stříbrné a bronzové ceny předsedkyně poroty.
Obal roku je jediná certifikovaná obalová soutěž určená pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Cílem soutěže je vyzdvihnout a následně propagovat nejlepší myšlenky, inovace a technologie v oblasti balení, které se na trhu objevují.
Po celodenní konferenci je pro účastníky připraven již tradiční Obalový Business Mixer. Jedná se o VIP setkání obalových odborníků v příjemné neformální atmosféře večera se speciálním programem. Jeho hlavním cílem je networking mezi obalovými profesionály, kteří se této významné společenské události pravidelní účastní, a uživateli obalových řešení. Nad sklenkou vína můžete tak pokračovat v diskuzích anebo započít diskuze nové.
Letos Obalový Business Mixer proběhne v restauraci přímo vedle místa konání kongresu. Začínáme hned po skončení galavečera Obalu roku v 20:00.
LEGO Group působí v Česku od roku 2000, kdy založila základy pro budoucí továrnu v kladenské průmyslové zóně. Dnes tvoří tento jeden z pěti výrobních závodů klíčový pilíř v evropském výrobním řetězci, kde LEGO Group provozuje ještě dva výrobní závody, jeden v Dánsku a další v Maďarsku. V Kladně se elementy dekorují a zpracovávají, kostičky LEGO® se zde balí do sáčků a následně se kompletují a balí celé stavebnice. V části továrny nazvané Model Production se vyrábí modely pro LEGOLAND® parky a značkové obchody LEGO po celém světě. Součástí továrny je i centrum výzkumu a vývoje pro balení a zpracování. Aktuálně v továrně, která se rozkládá na ploše o velikosti 124 tisíc metrů čtverečních, pracuje zhruba 3,3 tisíce zaměstnanců.
LEGO Group je dánská rodinná firma založená v roce 1932 Ole Kirkem Kristiansenem. Vlastnická práva se v rodině dědí z generace na generaci a společnost stále patří potomkům původního zakladatele. Název „LEGO“ je zkratkou dvou dánských slov „leg godt“, což znamená „dobře si hrát“. Původně firma vyráběla dřevěné hračky. Kostičky LEGO vyrobené před několika desetiletími se předávají z generace na generaci a stále fungují na stejném principu. Vedena heslem, že „jen to nejlepší je dost dobré“ se společnost zavázala k rozvoji dětí a jejím cílem je inspirovat a rozvíjet stavitele zítřka prostřednictvím kreativní hry a učení hrou.
Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Nezbytně nutný soubor cookie by měl být vždy povolen, abychom mohli uložit vaše preference nastavení souborů cookie.
Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.