uvádí...
10. obalový kongres OBALKO, 13.–14. 10. 2022

Úvodní přednášky: Čtyři hrozby, čtyři experti, čtyři pohledy

Úvodní přednášky: Čtyři hrozby, čtyři experti, čtyři pohledy

Obalový průmysl se ještě pořádně nestačil oklepat z koronavirové krize (a není přitom jasné, zda jsme opravdu na konci), a okamžitě byl vystaven novým hrozbám: 1) nedostatek a vysoké ceny materiálů včetně recyklátů; 2) rostoucí ceny energií; 3) nedostupnost personálu na všech pozicích a související tlak na růst mezd; 4) klesající kupní síla spotřebitelů. Pro důkladné zorientování v těchto klíčových oblastech zveme čtyři odborníky, kteří budou sdílet své expertní názory:

  1. Jake Weighell, analytik společnosti Smithers, upozorní na současné a budoucí trendy v obalovém průmyslu se zaměřením na nové příležitosti, výzvy a rizika pro každý klíčový typ obalu. Výhled pokryje žhavá témata, jako je udržitelnost, e-commerce, narušení dodavatelského řetězce, požadavky spotřebitelů a další. Poskytne také exkluzivní analýzu nákladů a dostupnosti různých typů obalových materiálů, protože to ovlivňuje nejen všechny ostatní trendy v obalovém průmyslu, ale v současnosti každý jednotlivý aspekt tohoto odvětví.
  2. O vývoji energetického trhu bude mluvit Josef Kotrba, který vedl do srpna 2022 tým energetického poradenství české pobočky Deloitte, kde také působil jako chairman. Nyní se zabývá konzultacemi velkých projektů v elektroenergetice, především v oblasti optimalizace výroby a spotřeby, transformace, obnovitelných zdrojů a distribuce.
  3. Současnost a budoucnost lidských zdrojů osvětlí Jaroslava Rezlerová, která více než dvě dekády vede společnost ManpowerGroup s obratem čtyři miliardy korun. Je zakládající členkou a prezidentkou Asociace poskytovatelů personálních služeb. Od roku 2018 působí také v představenstvu Americké obchodní komory.
  4. Dopad inflace na spotřebitele a jejich kupní sílu a preference bude na základě exkluzivního nového výzkumu zkoumat Linda Straková společnosti NielsenIQ, přední světové společnosti v oblasti informačních služeb. Co mohou výrobci baleného zboží a jejich dodavatelé očekávat od spotřebitelů v následujících měsících a letech? Kde budou nakupovat? Po jakých obalech sáhnou v obchodech? Odvrátí se od dražších udržitelných řešení ve prospěch levnějších, méně udržitelných alternativ?