uvádí...
15. – 16. října 2020, Aquapalace Hotel Prague

Program

Aktuální témata, inspirativní prezentace, TOP řečníci...
SPOLEČNÝ PROGRAM
15. 10. 2020
MARKETINGOVÁ SEKCE
15. 10. 2020
TECHNOLOGICKÁ A TRANSPORTNÍ SEKCE
15. 10. 2020
SEKCE UDRŽITELNOST
15. 10. 2020
2. KONGRESOVÝ DEN
16. 10. 2020
8:00 – 9:00

Registrace

9:00 – 13:00

Společný dopolední program

Úvodní slovo kongresu

Ivo Benda, greiner packaging Slušovice
Jeffrey Osterroth, ATOZ
Martin Hejl, THIMM pack’n’display

Úvodní řečníci: Pohled největších obalových zákazníků

Když mluvíme o tématu Zákazník a obal, nemůžeme myslet pouze na spotřebitele jako na zákazníky; musíme vzít také v úvahu názory našich klientů na obalové produkty, řešení a služby, které poskytujeme jako dodavatelé. Zákazníci jsou nároční, protože jejich zákazníci mají rovněž vysoké nároky – to je základ dodavatelského řetězce. Co po nás ale naši zákazníci chtějí? Co očekávají od českého a slovenského obalového průmyslu? Jaká specifika má český a slovenský obalový trh ve srovnání s trhy v jiných zemích? Odpovědi na tyto a další otázky budou poskytnuty v klíčových projevech zástupců tří největších společností ve třech nejdůležitějších odvětvích hospodářství (maloobchod, FMCG a automotive).

Jana Volfová, ŠKODA AUTO
Lukáš Mikloš, Tesco
Pavel Komůrka, Orkla
10:45 – 11:15

Dopolední přestávka na kávu

Nová legislativa odpadového hospodářství ČR a dopad na český obalový trh

Zástupce Ministerstva životního prostředí

Úvod do panelové diskuze

Spotřebitel a obal: Prezentace výsledků exkluzivního průzkumu

Ladislav Csengeri, GfK

Panelová diskuze: Spotřebitel a obal

  • Jak ovlivní obal spotřebitele a jak on ovlivní obal
  • Pohled spotřebitele na udržitelnost, třídění a recyklaci
  • Změna vnímání obalu spotřebitelem v důsledku pandemie – co spotřebitel očekává od obalu
  • Jak výrobci baleného zboží myslí na spotřebitele při vývoji nových obalů
  • Porovnání českých a slovenských spotřebitelů se spotřebiteli jinde v Evropě a ve světě
Ladislav Csengeri, GfK
Řečník 5
Řečník 4
Řečník 3
Martin Hejl, THIMM pack’n’display
13:00 – 14:15

Oběd & BizPACK

14:15 – 16:45

Odpolední workshopy

Sekce marketing a design

Sekce Marketing & design je věnována obalům (Packaging) jako pátému P v marketingovém mixu vedle hlavních čtyř parametrů: Product (výrobek), Price (cena), Place (místo) a Promotion (propagace). Díky aktuálním případovým studiím zjistíme, jak obal může pomoci zvýšit prodeje.

Sekce technologie a transport

Sekce Technologie & transport se věnuje tématům, jako jsou robotizace a automatizace balení, přepravám balení, identifikaci a značení obalů.

Sekce udržitelnost

Sekce udržitelnost je zaměřena na koncepci oběhového hospodářství, chytrý design, který je optimální pro recyklaci, začlení recyklovaných materiálů do nových obalů a minimalizaci negativních dopadů obalů na životní prostředí.

16:45 – 17:00

Odpolední přestávka na kávu

17:00 – 18:15

Společný odpolední program

I náš osobní obal prodává

Hlavní téma kongresu je Zákazník a obal. Obal vnímáme spíš jako věc, kterou vyrábíme, nebo do které balíme naše výrobky. Nicméně každý z nás má i svůj osobní obal, který má velký vliv na naše vztahy se zákazníky a do jisté míry určuje úspěšnost našeho vyjednávání. Mistr etikety Ladislav Špaček nám ve své přednášce vysvětlí jak zdokonalit náš osobní obal pro větší úspěch v byznysu.

Ladislav Špaček
18:30 – 20:00

Galavečer Obal roku

20:00 – 23:00

Obalový business mixer

Já chci ten obal!

Přestože to tak na první pohled nevypadá, může hrát obal důležitou roli i při online prodeji. Můžeme se domnívat, že zákazníkovi, který objednává zboží přes internet, je úplně jedno v jakém obalu zboží dostane, ale není to tak docela pravda. Atraktivní obal dokáže zvýšit prodej i prodejní cenu a může zákazníka v mnoha případech motivovat k opakovanému nákupu u téhož prodejce.

Unikátní obal se může dokonce stát hlavním motivem pro koupi zboží, kdy z obyčejného zboží vznikne atraktivní produkt, který má punc nevšednosti a může se stát například vhodným dárkem.  Součástí přednášky bude i živá ukázka portálu pro online prodej nápojů s unikátními personalizovanými obaly.

Jiří Havránek, Colognia press
Martin Bělík, DataLine Technology

Jak může obal přispět k lepším prodejům

Nielsen měří napříč kontinenty vliv obalů na celý výkon značky a uděluje cenu Nielsen Design Impact Award výrobkům, jejichž nové obaly mají zásadní vliv na prodeje. V rámci prezentace si ukážeme na konkrétních příkladech značek z FMCG trhu z jiných zemí, jaký vliv měl redesign obalu na celkový prodej. Zároveň si shrneme „zlatá pravidla“ skvělého obalu, na které nesmíme zapomínat.

Andrea Vozníková, Nielsen ČR/SR

GS1 Digital Link jako efektivní komunikace se spotřebitelem

Výrobci i obchodníci mohou díky GS1 Digital Link elegantně propojit spotřebitele se všemi relevantními informacemi o výrobku. Tento standard neznamená žádnou změnu aktuálně využívané identifikace produktů. Obaly tedy není potřeba měnit. Nové je pouze využití datového nosiče! Jeho skenování umožní nejenom prodej výrobku, ale také propojení na digitální obsah uložený na webu. Nenechte si ujít praktickou ukázku.

Pavla Cihlářová, GS1 Czech Republic

Od briefu až po realizaci – Oživení slovenské minerální vody Kláštorná Kalcia

Strhnout pozornost na relaunch minerální vody, jejíž výroba se obnovila po 4 letech a kterou si starší generace pamatovali jako Kláštornou – královnu minerálních vod, byl docela oříšek. Chtělo to kompletní reset značky, hledání inspirace a skvělou kombinaci nejen marketingové a PR komunikace, ale i produktového designu. Jak se podařilo společnosti Kofola ČeskoSlovensko oživit slovenskou značku minerální vody a uvést ji na trh v nové podobě jako Kláštornou Kalcia? To prozradí senior brand manažerka, Ivana Králiková, a dvorní designér společnosti Kofola, Martin Turzík, v exkluzivní případové studii.

Ivana Králiková, Kofola ČeskoSlovensko
Martin Turzík, Fluidum Design

Marketingová sekce – prezentace 5

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 5

Monomateriálová řešení: Snoubení udržitelnosti s funkčností a praktičností

Společně se zákazníky DZ Dražice a Franke se nám podařilo vyvinout dva koncepty balení, které v plné míře eliminují polystyrenové výplně a při monomateriálovém řešení z vlnité lepenky zvyšují ochranu balených produktů. Jde o příklady obalů, kde se udržitelnost a ochrana přírody snoubí s funkčností a praktičností. Tento harmonický celek pak přináší užitek nejen našim zákazníkům v logistickém řetězci, ale i koncovým spotřebitelům.

Lukáš Formánek, DZ Dražice
Franco Stessens, Franke Group
Zdeněk Suchitra, Smurfit Kappa
Jiří Rak, Smurfit Kappa
Miroslav Jarkovský, Smurfit Kappa

Agilní přístupy k balení: Synergií k úsporám a vyšší flexibilitě produktového balení

Synergií s klienty zavádět a rozšiřovat autonomní/automatické a plně robotizované výrobní platformy v logistice ke zpracování všech velikostí a designů obalových materiálů. Je to možné? Existují vůbec dostatečně rychlá, levná a flexibilní logistická řešení, připravená na to, co teprve přijde? O odpovědích na tyto otázky a o vývoji technologických inovací v logistických center bude přednáška Michala Vosyky, který se zaměřuje na potřeby klientů logistických center v širším pohledu úspěšné marketingové a obalové strategie.

Michal Vosyka, HOPI Holding

Technologická a transportní sekce – prezentace 3

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 3

Technologická a transportní sekce – prezentace 4

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 4

Panelová diskuze: Balení pro eshopy – Hledání obalového ideálu

Nároky eshopů na obaly jsou velmi pestré, a v mnohém se vzájemně vylučují. Balení musí být skladné (ve skladě není nikdy místa nazbyt a dvakrát to platí o obalech), praktické (složené a použitelné během pár sekund), flexibilní (aby se do co nejméně velikostí obalů dalo zabalit co nejvíce druhů zboží), udržitelné (spotřebitelé méně a méně tolerují plýtvání obaly a používání obalů, které nelze třídit a recyklovat), velice dobře chránící (kurýři jsou sice lidé pečliví, ale občas se najdou výjimky), „technologicky zdatné“ (obal musí stále častěji zvládat cestu po dopravnících nebo zákoutími automatických zakladačů), atraktivní (balení prodává a posiluje zákazníkovu loajalitu) a ideálně druhotně využitelné (klopová krabice s vystřihovánkou pro děti nebo relaxačními omalovánkami pro dospělé…). Ultimativním požadavkem číslo jedna však zůstává, že obal musí být co nejlevnější. Právě o obalovém ideálu pro eshopy budou diskutovat účastníci této panelové diskuze.

Řečník 5

Chemická recyklace: Spása nebo sci-fi?

Při nakládání s plastovým odpadem je třeba snížit skládkování a posílit recyklaci. Mechanická recyklace je prioritou, ale má své limity. Ideálním řešením v boji s odpadními plasty není ani jejich energetické využití. A co chemická recyklace? Které technologie chemické recyklace jsou nejslibnější? Je chemická recyklace ekonomicky životaschopná? Jaké jsou hlavní překážky, které stojí chemické recyklaci v cestě? Poslechněte si prezentaci Roberta Suchopy, vedoucího projektu PYREKOL, výzkumného centra UniCRE, kde testují způsob, jak pomocí chemické recyklace (pyrolýzy) proměnit odpadní plasty na vstupní surovinu pro výrobu nových plastů.

Robert Suchopa, Unipetrol

Sekce udržitelnost – prezentace 2

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 2

Sekce udržitelnost – prezentace 3

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 3

Sekce udržitelnost – prezentace 4

Dolaďujeme detaily – brzo bude zveřejněna.

Řečník 4

Panelová diskuze: Recyklace bez obalu!

Co se doopravdy stane s vaším obalem poté, co ho spotřebitel odhodí do barevného kontejneru? Ptejte se zástupců recyklačních společností a třídících linek v interaktivní panelové diskuzi pod záštitou AOS Eko-kom, exkluzivně na kongresu OBALKO.

Moderátor: Petr Šikýř, AOS Eko-kom

Balení v akci

Balení v akci nabízí unikátní možnost navštívit výrobní závody vybraných partnerů kongresu s odborným výkladem. Získáte nejen šanci vidět celý výrobní proces a lépe pochopit výhody těchto produktů i celou problematiku, ale zároveň dostanete podruhé šanci diskutovat o otázkách týkajících se obalového průmyslu s profesionály a kolegy z oboru.