Osmý ročník obalového kongresu OBALKO se bude konat ve dnech 27.–28. ledna 2021, kam byl přesunut z původního říjnového termínu kvůli koronavirové pandemii. Téměř všichni ze 44 řečníků potvrdili organizátorům kongresu svou účast i v lednovém termínu. A poprvé bude kongres OBALKO hybridní, což znamená, že přednášející budou živě prezentovat v hotelu Aquapalace Hotel Prague s omezeným počtem účastníků (s ohledem na vládní opatření, která budou platná pro dobu konání kongresu) a zbytek českého a slovenského obalového trhu se zúčastní online prostřednictvím živého přenosu.
Do poslední chvíle jsme věřili, že říjnový termín kongresu OBALKO dopadne. Udělali jsme pro to maximum – zavedli jsme přísná hygienická opatření na svých kongresech, aby se mohly konat bezpečně. Hygienici hlásili, že neevidují žádná ohniska z akcí na sezení jako jsou divadla, konference apod. Ale kombinace firemních zákazů a pravděpodobná vládní opatření proti konání jakýchkoliv hromadných akcí byla rozhodující. Proto posuneme termín kongresu OBALKO 8 na leden, konkrétně na 27.–28. 1. 2021. Děkuji všem obalovým profesionálům za přízeň a pochopení a těšíme se na viděnou v lednu na kongresu OBALKO v Aquapalace Hotel Prague!
1) V dopolední části se můžete těšit na diskuzi nesoucí se v duchu hlavního tématu kongresu „Spotřebitel a obal“. Lídři českého a slovenského obalového trhu budou reagovat na čerstvé výsledky průzkumu od GfK o tom, jak vnímají spotřebitelé obaly a jejich udržitelnost.
2) V odpolední sekci Technologie & transport budeme hledat obalový ideál pro e-shopy.
3) V odpolední sekci Udržitelnost budeme debatovat o recyklaci se zástupci recyklačních společností v panelové diskuzi, kterou povede Petr Šikýř z Eko-Kom, a.s. autorizovaná obalová společnost.
Když mluvíme o tématu Zákazník a obal, nemůžeme myslet pouze na spotřebitele jako na zákazníky; musíme vzít také v úvahu názory našich klientů na obalové produkty, řešení a služby, které poskytujeme jako dodavatelé. Zákazníci jsou nároční, protože jejich zákazníci mají rovněž vysoké nároky – to je základ dodavatelského řetězce. Co po nás ale naši zákazníci chtějí? Co očekávají od českého a slovenského obalového průmyslu? Jaká specifika má český a slovenský obalový trh ve srovnání s trhy v jiných zemích? Odpovědi na tyto a další otázky budou poskytnuty v klíčových projevech zástupců tří největších společností ve třech nejdůležitějších odvětvích hospodářství (maloobchod, FMCG a automotive):
Již druhým rokem na kongresu OBALKO proběhne slavnostní vyhlášení výsledků obalové soutěže OBAL ROKU od SYBA. Letos však ještě povýší! V rámci galavečera Obal roku proběhne i vyhlášení WorldStar Packaging Awards, jež je jednou z hlavních událostí WPO – World Packaging Organisation a předním mezinárodním oceněním v oblasti obalů. WorldStar ilustruje neustálý pokrok ve stavu designu a technologie obalů a vytváří životní úroveň mezinárodní kvality obalů, z níž se ostatní mohou inspirovat.
Pro obalový trh je v rámci ochrany životního prostředí důležité strategicky hospodařit se zdroji a zajistit, aby se obaly staly součástí oběhového hospodářství. Proto pro vás chystáme odpolední sekci zaměřenou na UDRŽITELNOST.
Máme pro vás druhé z 8 překvapení k 8. ročníku kongresu OBALKO…
Společnost GfK se stala partnerem výzkumu kongresu a připraví speciální průzkum trhu týkající se vnímání zákazníka na téma obalů a recyklace. Výsledky výzkumu na téma ZÁKAZNÍK A OBAL následně exkluzivně přednese na kongresu OBALKO Ladislav Csengeri, Consumer Panel Services Director at GfK Czech & GfK Slovakia. Nechcete zmeškat zveřejnění výsledků? Zaregistrujte se k zasílání pozvánek a dalších informací o kongresu!
Máme pro vás první z 8 překvapení k 8. ročníku kongresu OBALKO…
Na kongresu vystoupí mistr etikety Ladislav Špaček. Ve své přednášce „I náš osobní obal prodává“ zaměří na zákazníka představujícího středobod vaší společnosti. Dále objasní, jak úspěšně jako prodávající komunikovat a seznámí nás se sociální rolí obchodu a tím celkově podtrhne téma letošního kongresu OBALKO, „Zákazník a obal“.
Je tento obal recyklovatelný? Proč musí psát složení tak malým písmem? Ten design je jiný – je to vůbec stejný výrobek?
Obal je první věc, kterou zákazník vidí při výběru produktu. A právě na téma vnímání obalu zákazníkem bude zaměřen letošní ročník kongresu OBALKO.
Jsme nadšeni, že nemáme nejen jednoho, ale dokonce dva zlaté partnery 8. ročníku kongresu OBALKO. Kromě našeho tradičního zlatého partnera, THIMM pack’n’display, který je s námi od prvního ročníku, s potěšením vítáme v řadách zlatého partnera i společnost Greiner Packaging Slušovice, jeden z předních světových výrobců plastových obalů .