uvádí...
18. – 19. října 2018 | Aquapalace Hotel Prague

Program

1. den
18. 10. 2018
2. den
19. 10. 2018
9:00 - 13:00

Dopolední sekce

Úvodní slovo kongresu

Cesta k cirkulárnímu nakládání s nápojovými obaly

Ambiciózní cíle Evropské komise jasně nabádají k tomu, aby výrobci převzali ještě větší zodpovědnost za nakládání s obaly po konzumaci jejich výrobků než dosud. Velký smysl dává recyklace obalového materiálu do nových výrobků tak, aby byl uzavřen jejich životní cyklus. K tomu, aby mohly být obaly recyklovány v nejvyšší kvalitě určené pro potravinářské využití, je zapotřebí vysoké kvality a čistoty recyklátu. Té je možné dosáhnout vysoce efektivním zpětným odběrem nápojových obalů pomocí zálohového systému (DRS).
Alessandro Pasquale, KMV

Udržitelnost: Ekologie vs. ekonomika

Ekonomie je dnes velká gravitační síla, která spojuje svět dohromady víc než jakákoli jiná ideologie včetně náboženství. Je nebo není udržitelnost dalším náboženstvím? Jsme schopni udržet její diverzitu a produktivitu na dobu neurčitou?
Tomáš Sedláček
11:00 - 11:30

COFFEE BREAK

Udržitelnost versus neudržitelnost

Co říká česká populace tedy spotřebitelé na téma udržitelnosti? Jak moc je pro ně toto téma důležité? Je nebo není lidem jedno, co se kolem nich děje? Jací vlastně jsou mladí spotřebitelé ? Jaká je Generace Z? Poznatky z aktuálních výzkumů agentury Ipsos.
Tomáš Macků, IPSOS

panelová diskuze – Udržitelnost: Ekologie vs. ekonomika

Co znamená firemní udržitelnost v kontextu dlouhodobého podnikání? Jak se moderní společnosti popasují s požadavky na ekologické chování a ekonomické výsledky? Co je opravdu "udržitelnost" a co znamená?
Petr Šikýř, EKO-KOM
Tomáš Macků, IPSOS
Martin Hejl, THIMM Packaging
12:45 - 14:00

Bizpack

Systém 10minutových, speed-datingových setkání organizovaných mezi partnery a účastníky kongresu v době oběda. Více info...
12:45 - 14:00

OBĚD

14:00 - 17:00

marketingová sekce

O zvyšování prodejů bylo řečeno mnohé. Co ale můžeme udělat konkrétně? V rámci marketingové sekce vás ceká šest prezentací, které vám ukáží, jak pracovat s velikostí balení, s limitovanými edicemi, instore komunikací a mnohými dalšími nástroji.

Obaly nebo odpadky?

Jak se s nadměrným odpadem vypořádává obalový byznys ve světě? Pojďme se přidat a žít změnu společně.
Michaela P. Thomas, Butterflies & Hurricanes

Design produktů jako prvek komunikačního mixu

Firma Emco minulý rok provedla největší změnu designů portfolia ve své 26 leté historii. V komunikačním mixu dostal obal mnohem větší důležitost. Jak se to odrazilo ve vnímaní značky?
Kamil Varhánek, EMCO

DIGITÁLNÍ TISK MÁ ZELENOU!

aneb digitální potisk ve službách marketingu - ekonomicky i ekologicky. Jak podpořit růst značky, dostat emoce na vlnitou lepenku a přitom být ekologický? Personalizace hýbe světem. Optimalizujete náklady, zvýšíte prodej, podpoříte udržitelnost. Případová studie ukáže, jak vše funguje v praxi!
Hana Hradecká, EKO-KOM
Petr Kaczor, THIMM Packaging

Kdo si hraje, nezlobusiness

Jak se staví transportní obal na granule pro psy Kaniko, který pomůže businessu a přitom potěší celou zákazníkovu rodinu.
Šimon Cipro, kaniko.cz
Gabriela Svobodová, DS Smith Packaging
14:00 - 17:00

technologická sekce A

Nechte se inspirovat a využijte zkušeností českých i zahraničních společností, jak pracovat s novými technologiemi. Těšit se můžete na šest prezentací, které vám ukáží, jakým způsobem je možné připravit se na méně nákladnou budoucnost.

Automatizace balících procesů jako nutná cesta k růstu

Manuální balení se čím dál více stává barierou růstu, a to nejen díky situaci na českém trhu práce. Rychlost výrobních procesů musí být v souladu s rychlostí růstu firmy, jinak zbytečně ztrácíte. Představíme vám způsob, jak šetřit náklady na obal a zároveň zvýšit efektivitu práce při zdravém ROI.
Jiří Anděl, TIVALL
Martin Weiss, Smurfit Kappa

Tištěná elektronika – SmartShelf, Sea of Senzors

V rámci oboru tištěné elektroniky se v OTK GROUP posouváme stále dál. Tentokrát bude představen prototyp řešení SmartShelf - sensor naplněnosti regálu, umožňující v reálném čase sledovat (ne)přítomnost zboží v regálu. Následně bude představen projekt Sea of Sensors demonstrující využití tištěných senzorů teploty, vlhkosti a VIS záření pro sledování podmínek v průmyslovém prostředí. Obě řešení byla postavena ve spolupráci s firmou HARDWARIO a jejich IoT stavebnicí BigClown.
Martin Hubáček, HARDWARIO
Jan Bourek, OTK GROUP

Umělá inteligence nad firemními procesy

Projekt nasazení algoritmů strojového učení a umělé inteligence v prostředí české průmyslové společnosti kosmetika/obaly, jak získat data, vyčistit je, motivace lidí v projektu, co jsou hlavní benefity.
Jan Matuš, AutoCont

Příběh efektivity

Řešení a nastavení procesů, kontinuální zlepšování, postupný přerod výrobního závodu Okříšky na jednu z nejefektivnějších jednotek v rámci celosvětového koncernu Huhtamaki.
Michal Svoboda, Huhtamaki

Barva rozhoduje a mění vzhled obalů

Digitální tisk přináší výrobcům obalů neomezené možnosti v oblasti práce s proměnnými daty. Málo se ale zatím ví o možnostech speciálních barev, kterými tyto technologie disponují a které mohou zcela změnit některé zaběhnuté postupy při návrhu a tisku obalů.
Martin Bělík, DataLine Technology
14:00 - 17:00

technologická sekce B

Druhá technologická sekce přinese prezentace zaměřené na transportní obaly a značení obalů.

Trendy standardní identifikace v sektoru logistiky

Globální charakter problematiky vyžaduje obecně akceptovaný, standardizovaný systém založený na automatickém zpracování dat.
Michal Bílý, GS1 Czech Republic

Panelová diskuze – Vhodné obaly = základ logistiky

Správně zkonstruované obaly jsou základem úspěšné logistiky, bez nich to prostě nejde.  Jak ale logistika ovlivňuje obaly?
18:30 - 19:30

Galavečer PACKSTAR

Vyhlášení soutěže o nejlepší obalové řešení, ve které vítěze volí samotní uživatelé obalů. Více na www.packstar.cz
19:30 - 24:00

Obalový Business Mixér

Večírek, který nabízí skvělý prostor pro networking v neformální uvolněné atmosféře po náročném konferenčním dni. Více info...
9:00 - 15:00

Balení v akci

Balení v akci nabízí unikátní možnost navštívit výrobní závody vybraných partnerů kongresu s odborným výkladem. Získáte nejen šanci vidět celý výrobní proces a lépe pochopit výhody těchto produktů i celou problematiku, ale zároveň dostanete podruhé šanci diskutovat o otázkách týkajících se obalového průmyslu s profesionály a kolegy z oboru.     Letos se můžete těšit do těchto center:
  • Pivovar Svijany
  • Návštěvníci se budou moci přesvědčit na vlastní oči, jak se pivo vyrábí a připravuje ke konzumaci. Během prohlídky navštívíte prostory s nízkou teplotou (2 - 4 °C), doporučujeme tedy teplejší oblečení. Šrotování, vystírání, rmutování, scezování, vaření, zchlazování, kvašení, dozrávání a stáčení: při prohlídce se zájemci seznámí se všemi fázemi výrobního procesu. Prohlídka začíná na recepci poučením o bezpečnostních zásadách a výkladem o historii a současnosti pivovaru, který doprovází galerie dobových fotografií. Ve výrobní části hosté postupně projdou moderní varnou, tradičními otevřenými spilkami, které většina jiných pivovarů ve jménu urychlení výroby nahradila uzavřenými nerezovými cylindrokonickými tanky, dále pak sklepy s ležáckými tanky a dalšími důležitými místy celého výrobního procesu. Na konci je čeká ochutnávka svijanského piva.
 
  • Závod THIMM ve Všetatech: Výroba obalů a displejů z vlnité lepenky na špičkové úrovni
  • Neustálé investice do modernizace výroby a budování závodu jsou v THIMM ve Všetatech vidět na každém kroku. Vysoký stupeň robotizace a automatizace výroby řadí všetatského výrobce obalů a POP displejů z vlnité lepenky k nejmodernějším závodům svého oboru v České republice.Firma, kterou musíte vidět na vlastní oči!
 
  • Madeta - Závod Planá nad Lužnicí
  • MADETA a. s. je ryze českou firmou s více než 110letou tradicí která se zaměřuje na výrobu stoprocentně přírodních mléčných výrobků, jejichž kvalita je umocněná původními recepturami a poctivým řemeslem. Závod Planá nad Lužnicí zahájil provoz v roce 1968 a od té doby prošel řadou změn. Tou nejvýznamnější je bezesporu rozšíření výroby a celková modernizace, která byla zahájena v roce 2012 spolu s první fází projektu modernizace a centralizace výroby závodů MADETA a. s. V současnosti je tak závod Planá nad Lužnicí největším výrobním závodem Madety s přibližně 500 zaměstnanci.